اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فارس من| برنامه‌ریزی در شاهرود بر اساس الزامات شهر ایمن

شهردار شاهرود گفت: برنامه‌ریزی در شاهرود بر اساس الزامات شهر ایمن صورت می‌گیرد و در همین راستا، شماری از طرح‌ها و پروژه‌ها به سرانجام می‌رسد.

فارس من| برنامه‌ریزی در شاهرود بر اساس الزامات شهر ایمن

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مخاطبان خبرگزاری فارس با ورود به سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، با سوژه «مشکل شهرک توحیدی شاهرود را حل کنید» از مسؤولان پیگیری این موضوع را درخواست کرده‌اند.

در این سوژه آمده است: «در شاهرود با توجه به توسعه میدان امام حسین (ع) توسط شهرداری، خروجی شهرک توحیدی مسدود و شهرک بن‌بست و موجب نارضایتی اهالی و اعتراض آنان شده است؛ لطفاً پیگیری کنید»؛ خبرگزاری فارس این مسأله را پیگیری کرده است.

محسن احمدی، شهردار شاهرود در همین زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس استان سمنان اظهار کرد: شهر ایمن دارای مشخصه‌هایی است که باید به‌دقت به آن توجه شود تا سلامت مردم در این شهر مورد خدشه قرار نگیرد.

وی نوسازی بافت‌های فرسوده، بهسازی شبکه‌های حمل‌ونقل و توجه به امنیت دیجیتال را در راه رسیدن به شهر ایمنی مورد تأکید قرار داد و گفت: الزاماتی که در این مسیر وجود دارد، باید موردنظر فعالان شهری، مردم و مدیران شهر باشد.

شهردار شاهرود همچنین توجه به تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات با شهرسازی و معماری، امنیت و سلامت و بهسازی زیرساخت‌های شهری، ساختمانی، پل‌ها، معابر و ... را در راه رسیدن به شهر ایمن امری ضروری دانست و اظهار کرد: اینکه شهروندان از مدیریت شهری مطالبه‌گری کنند، امر ارزنده‌ای است که باید به آن توجه داشت.

احمدی رسیدن به شهری ایمن را یکی از حقوق اساسی شهروندان توصیف و اظهار کرد: برنامه‌ریزی شهری ایمن از مهم‌ترین امور در شهرداری شاهرود به حساب می‌آید و از اهداف مهمی است که در مدیریت شهری پیگیری می‌شود؛ در همین راستا، شماری از طرح‌ها و پروژه‌ها نیز به سرانجام می‌رسد.

وی تصریح کرد: به ارمغان آوردن آسایش و آرامش برای شهروندان مهم‌ترین نکته‌ای است که در تمام طرح‌های شهری باید به آن عنایت داشت؛ تمام کسانی که در شهر زندگی، ا کار یا دیدن می‌کنند و به طریقی در محیط فیزیکی شهر قرار دارند، باید حس کنند محیطی امن و شاد برایشان ایجاد شده است.

شهردار شاهرود اضافه کرد: مشکلات و آسیب‌هایی که شهرها را دچار مشکل می‌کند، باید مورد ارزیابی و توجه قرار گیرد و از بروز حوادث ناگوار و ترویج فرهنگ‌های غلط شهرنشینی جلوگیری شود.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول